نگاری,عشق ماماننگاری,عشق مامان، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره

نگار هدیه ای آسمانی

بدون عنوان

1392/12/4 23:15
نویسنده : مامانی
107 بازدید
اشتراک گذاری

 براي خانه تكاني از كجا بايد شروع كرد؟

 

يك برنامه ريزي صحيح براي خانه تكاني از اهميت خاصي برخوردار است، زيرا اضطراب ناشي از انبوه كارها باعث فشار عصبي زيادي مي شود كه شايد بازدارنده بوده و كار را همانند غولي عظيم جلوه گر كند.

اگر شما بدانيد چه كارهايي را بايد انجام دهيد و بدانيد ترتيب انجام آنها كدام است مطمئن باشيد نيمي از كار را انجام داده ايد.

حالا قلم و كاغذ به دست بگيريد و تمام كارهايي كه بايد انجام شود، بنويسيد. سپس روي ورقه اي ديگر كارها را به ترتيبي كه بايد انجام داده شود رديف كنيد.

آشپزخانه؛ شامل نظافت كاشيها (اگر كاشيهاي آشپزخانه بيش از حد چرب و كثيف بود از يك دستمال آغشته به نفت براي پاك كردن چربيها استفاده كنيد. سپس با آب و پودر بشوييد)، كابينتها، پنجره، شستن پرده و تميز كردن هواكش و لامپ.

اتاق خواب؛ نظافت ديوار و سقف، پنجره. شستن پرده و ملافه ها. تميز و مرتب كردن كمدها.

پذيرايي؛ نظافت ديوار و سقف، پنجره، شستن پرده. گردگيري كامل مبلمان و ديگر وسايل آن.

حمام و دستشويي؛ شستن كاشيها و لوازم بهداشتي

براي انجام هر قسمت كار روز خاصي را در نظر بگيريد.

ديوار و سقف

ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره ها را باز كنيد بعد با برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شستشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند.

تميز كردن رادياتور شوفاژ

براي اين كار زير و رو و اطراف رادياتور روزنامه ي خيس قرار دهيد. سپس با قسمت دميدن هواي جاري برقي آنها را تميز كنيد و يا يك دستمال نمدار را با يك برس دسته بلند كه بين پره هاي رادياتور برود پاك كنيد.

پرده ها

بعد از شستن ديوارها، درها و كف منزل نوبت پرده ها مي رسد. پرده هاي نخي در اثر تابش نور آفتاب و تأثير آب و هوا بر آنها اليافش ضعيف مي شود ولي پارچه هاي الياف مصنوعي كمتر دچار چنين زيانهايي مي شوند.

پرده هاي نخي را قبل از شستن به مدت 15-10 دقيقه در آب سرد يا ولرم خيس كنيد تا گرد و غبار جمع شده بر روي آن جدا شود. پرده را به آرامي بلند كنيد. آب كثيف را خالي نماييد. سپس پرده را در محلول كف صابون ولرم و غليظ بشوييد. البته با ملايمت سعي كنيد كه آن را به هيچ وجه نچلانيد. سه بار پرده را با آب ولرم آبكشي كنيد.

اگر از ماشين لباسشويي استفاده مي كنيد. براي شستشوي اول دستگاه را روي درجه كم مقدماتي بشوييد و شستشوي بعد را هم 2 دقيقه با درجه كم تنظيم كرده و بشوييد.

پرده را قبل از اينكه كاملاً خشك شود، وقتي كمي نمدار است اتو بزنيد. اتو را از پشت به موازات الياف طولي آن بكشيد.

پرده حمام

پرده ي حمام را روي سطحي صاف پهن كنيد و با محلول غليظ كف صابون و آب ولرم بشوييد و به همين ترتيب بعد آبكشي كنيد. سپس با پارچه اي تميز آن خشك كنيد.

در تنظيم برنامه توجه داشته باشيد كه براي انجام كارهايي كه نياز به كمك ديگران داريد. روزهاي تعطيل را در نظر بگيريد و كارهايي كه ديگران بايد انجام دهند به ترتيب اهميت ليست كرده با نام هر فرد به او بدهيد. به اين ترتيب مطمئن باشيد كه بدون فشارهاي جسمي طي چند روز كارها تمام مي شود. در اين شماره نكاتي درباره نظافت ديوارها، رادياتور و پرده ها داده شده است.

اين اولين مرحله كار است. در مرحله ي دوم بايد برنامه ي غذايي خاصي براي اين چند روز پر كار داشته باشيد. برنامه اي كه وقت زيادي براي آشپزي صرف نشود و در عين حال از انرژي خوبي برخوردار باشيد.

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)